#našaIvi je na spletu našla zanimiv priročnik, sicer za šolske otroke, z naslovom 50 vaj za urjenje čuječnosti v razredu, Klaudije Košenina, 2016.
Mnoge vaje so dovolj enostavne, da jih lahko vadimo tudi z mlajšimi otroki. Vzele nam bodo le nekaj minut. Objavljali vam jih bomo sproti, tako da boste vedno lahko poskusili kaj novega, če ste se morda prejšnjih že naveličali. Kako pa vam kaj gre tale čuječnost? A ste se že kaj poskusili, sami in z otroki, v vajah, ki smo jih že objavili?
No, kakorkoli. Če še niste, pa bi, lahko začnete s tistimi v prejšnjih objavah. Ali pa kar s temi tu spodaj. In kot sem že napisala. Eno vajo lahko večkrat ponavljate. Pravzaprav, s ponavljanjem postajamo vse boljši. Če smo pa tako naravnani, da nam hitro postane dolgčas, pa bo tudi dovolj možnosti za poskusiti kaj novega.
Klaudija Košenina nam zapiše tako navodilo: Vodene dihalne vaje potekajo pred začetkom vsake nadaljnje vaje. Učenci vdihnejo skozi nos (pri tem lahko štejejo v mislih do 3) in izdihnejo skozi usta (preštejejo do 3), učitelj jih vodi in šteje. Najbolje je, če imajo zaprte oči. Če se ob tem počutijo nelagodno, pustimo, da jih imajo raje odprte. Na začetku lahko nekajkrat vadimo samo dihalne vaje ali pa poslušamo meditacijsko glasbo, da učence navadimo na umirjeno dihanje, da njihove misli ne odtavajo drugam in da se osredotočijo zgolj na dihanje. Ko vodimo dihalne vaje, je najbolje, da govorimo zmerno tiho, a razločno, s tem spodbudimo poslušanje in umirimo hrup v ozadju (Kyriacou, 1997). Penman pravi, da je najbolje sedeti na stolu z ravnim naslonjalom, hrbtenica naj bo od naslonjala oddaljena 2-3 centimetrov. S stopali se dotikamo tal, dlani naj bodo obrnjene navzgor bodisi v naročju bodisi na stegnih. Najboljši je tak položaj, ki povzroča čim manjšo napetost mišic in spodbuja pozorno zavedanje, a umsko sproščenost (Penman, 2016).
Za danes predlagam dve vaji iz njenega priročnika:
VAJA 3 Trajanje aktivnosti: 5 minut Učni pripomočki: plišaste igrače, blazine Učne oblike: frontalno, delo v učilnici
PLIŠASTI PRIJATELJ Učenci naj ležijo na blazinah na hrbtu. Ob sebi imajo svoje plišaste igrače, katere naj objamejo. Vodimo dihalne vaje. Igračo naj učenci položijo na trebuh in jo dobro opazujejo, kako se ob vdihu igrača dvigne in kako se ob izdihu spusti.
VAJA 4 Trajanje aktivnosti: 3 minute Učni pripomočki: meditacijska glasba Učne oblike: frontalno, delo v učilnici
STISK Učenci ob vodenih dihalnih vajah zaprejo oči. Po navodilih stiskajo svoje mišice. Najprej močno stisnejo palec na nogi. Naredimo še nekaj dihalnih vaj, nato stisnejo trebušne mišice. Zatem naredijo pest in na koncu stisnejo oči. Osredotočijo se na stisk in občutek v svojem telesu.