#29.DAN: Dan za čuječnost

#našaIvi je na spletu našla zanimiv priročnik, sicer za šolske otroke, z naslovom 50 vaj za urjenje čuječnosti v razredu, Klaudije Košenina, 2016.

Mnoge vaje so dovolj enostavne, da jih lahko vadimo tudi z mlajšimi otroki. Vzele nam bodo le nekaj minut. Objavljali vam jih bomo sproti, tako da boste vedno lahko poskusili kaj novega, če ste se morda prejšnjih že naveličali. Kako pa vam kaj gre tale čuječnost? A ste se že kaj poskusili, sami in z otroki, v vajah, ki smo jih že objavili?

No, kakorkoli. Če še niste, pa bi, lahko začnete s tistimi v prejšnjih objavah. Ali pa kar s temi tu spodaj. In kot sem že napisala. Eno vajo lahko večkrat ponavljate. Pravzaprav, s ponavljanjem postajamo vse boljši. Če smo pa  tako naravnani, da nam hitro postane dolgčas, pa bo tudi dovolj možnosti za poskusiti kaj novega.

Klaudija Košenina nam zapiše tako navodilo: Vodene  dihalne  vaje  potekajo  pred  začetkom  vsake  nadaljnje  vaje.  Učenci  vdihnejo  skozi nos  (pri  tem  lahko  štejejo  v  mislih  do  3)  in  izdihnejo  skozi  usta  (preštejejo  do  3),  učitelj  jih vodi in šteje. Najbolje je, če imajo zaprte oči. Če se ob tem počutijo nelagodno, pustimo, da jih imajo raje odprte. Na začetku lahko nekajkrat vadimo samo dihalne vaje ali pa poslušamo meditacijsko glasbo, da učence navadimo na umirjeno dihanje, da njihove misli ne odtavajo drugam  in  da  se  osredotočijo  zgolj  na  dihanje.  Ko  vodimo  dihalne  vaje,  je  najbolje,  da govorimo  zmerno  tiho,  a  razločno,  s  tem  spodbudimo  poslušanje  in  umirimo  hrup  v  ozadju (Kyriacou, 1997). Penman  pravi,  da  je  najbolje  sedeti  na  stolu  z  ravnim  naslonjalom,  hrbtenica  naj  bo  od naslonjala  oddaljena  2-3  centimetrov.  S  stopali  se dotikamo  tal,  dlani  naj  bodo  obrnjene navzgor  bodisi  v  naročju  bodisi  na  stegnih.  Najboljši  je tak  položaj, ki povzroča čim  manjšo napetost mišic in spodbuja pozorno zavedanje, a umsko sproščenost (Penman, 2016).

 

Za danes predlagam dve vaji iz njenega priročnika:

 

VAJA 3 Trajanje aktivnosti:  5 minut Učni pripomočki: plišaste igrače, blazine Učne oblike: frontalno, delo v učilnici

PLIŠASTI PRIJATELJ Učenci naj ležijo na blazinah na hrbtu. Ob sebi imajo svoje plišaste  igrače,  katere  naj  objamejo.  Vodimo  dihalne  vaje. Igračo  naj  učenci  položijo  na  trebuh  in  jo  dobro  opazujejo, kako se ob vdihu igrača dvigne in kako se ob izdihu spusti.

 

VAJA 4 Trajanje aktivnosti:  3 minute Učni pripomočki: meditacijska glasba Učne oblike: frontalno, delo v učilnici

STISK Učenci ob  vodenih dihalnih vajah  zaprejo oči. Po navodilih stiskajo svoje mišice. Najprej močno stisnejo palec na nogi. Naredimo  še  nekaj  dihalnih  vaj,  nato  stisnejo  trebušne mišice.  Zatem  naredijo  pest  in  na  koncu  stisnejo  oči. Osredotočijo se na stisk in občutek v svojem telesu.